Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından işletilen www.icisleri.gov.tr web sitesini ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId)

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Yalova Valiliği
T.C. Yalova Valiliği
T.C. Yalova Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Valilik Birimleri Tarihçe Mevzuat İl Protokol Listesi Vali Yardımcıları Görev Bölümü Kurumsal Kimlik
  • YALOVA
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kolluk Gözetim Hizmet Portalı Kamu Yatırım Programı Yabancı Sermayeli Şirketlerin Taşınmaz Edinimi İnsan Hakları Etik Komisyonu
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Basın Açıklamaları Duyurular ÇED Duyuruları İhale İlanları Resmi İlan Portalı
  • İLETİŞİM
°C
5
Aralık2023
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Vali Dr. Hülya KAYA
      • Vali Yardımcıları
        • Mehmet Bahattin ATÇI
        • Aziz MERCAN
        • Deniz PİŞKİN
        • İdil ÖZDEMİR DOĞAN
      • Hukuk Müşaviri
        • Soner KIRLI
      • Kaymakamlar
        • Altınova Kaymakamı
        • Armutlu Kaymakamı
        • Çiftlikköy Kaymakamı
        • Çınarcık Kaymakamı
        • Termal Kaymakamı
    • Valilik Birimleri
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla ilişkiler Müdürlüğü
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
      • Enerji Yönetim Birimi
    • Tarihçe
      • Valilik Hizmet Binası
      • Geçmiş Dönem Valilerimiz
    • Mevzuat
    • İl Protokol Listesi
    • Vali Yardımcıları Görev Bölümü
    • Kurumsal Kimlik
  • YALOVA
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İl Göç İdaresi Müdürlüğü
      • İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü
      • 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü
      • Yalova Emniyet Müdürlüğü
      • Kültür ve Turizm Müdürlüğü
      • İl Milli Eğitim Müdürlüğü
      • Yalova Gümrük Müdürlüğü
      • Aile ve Sosyal Hizmetler Yalova İl Müdürlüğü
      • Atatürk Bahçe Kültürleri Mrk.Arş.Enst.Müdürlüğü
      • Yalova Ticaret İl Müdürlüğü
      • Yalova Meteoroloji Müdürlüğü
      • Kadastro Müdürlüğü
      • Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü
      • Yalova Defterdarlığı
      • İl Müftülüğü
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı
    • Kolluk Gözetim
    • Hizmet Portalı
    • Kamu Yatırım Programı
    • Yabancı Sermayeli Şirketlerin Taşınmaz Edinimi
    • İnsan Hakları
    • Etik Komisyonu
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Basın Açıklamaları
    • Duyurular
    • ÇED Duyuruları
    • İhale İlanları
    • Resmi İlan Portalı
  • İLETİŞİM

Yalova Hakkında Genel Bilgiler

 
 
I. İDARİ YAPI
İLÇE - BELDE - KÖY SAYISI
5 İLÇE, 14 BELEDİYE, 43 KÖY
İL NÜFUSU - İL MERKEZİ NÜFUSU
262.234 - 124.956 (2018 TÜİK)
II. EKONOMİK YAPI
İLİN DİĞER İLLER İÇİNDEKİ SOSYO-EKONOMİK SIRALAMASI
81 İL ARASINDA 13. SIRADA (KALKINMA BAKANLIĞI’NIN EN SON AÇIKLANAN 2011 YILI VERİLERİNE GÖRE)
 
KİŞİ BAŞINA DÜŞEN GSYİH ($)
28.846 $ (2013 TEPAV), 11.544 $ (2017 TÜİK)
İŞSİZLİK ORANI / İŞSİZ SAYISI
% 11,0 / KAYITLI İŞSİZ SAYISI: 7.088
İL TEŞVİK KANUNU KAPSAMINDADIR/DEĞİLDİR
İL TEŞVİK KANUNU KAPSAMINDA DEĞİLDİR.
İLİN TEMEL GEÇİM KAYNAKLARI
TARIM, (KİVİ, SERACILIK VE SÜS BİTKİLERİ ÜRETİMİ) SANAYİ (TEKSTİL, KİMYA, KÂĞIT, GEMİ İNŞAA, OTOMOTİV YAN SANAYİİ)
İL EKONOMİSİ İÇİNDE SEKTÖRLERİN PAYLARI
TARIM
% 3,4
SANAYİ
% 51,1
HİZMETLER
% 45,5
MEVCUT HÜKÜMET DÖNEMİNDE İL’E YAPILAN HİZMETLER-YATIRIMLAR
2003-2018 YILLARI ARASINDA TOPLAM 7,8 MİLYAR TL KAMU YATIRIM HARCAMALARINA AYRILMIŞTIR.
III. SOSYAL YAPI
KENTSEL VE KIRSAL NÜFUS ORANI
KENTSEL NÜFUS % 73,3 – KIRSAL NÜFUS % 26,7
OKUMA-YAZMA ORANI (%) (ERKEK / KADIN)
% 97,6 (ERKEK % 99,1 – KADIN % 95,6)
DOKTOR SAYISI (UZMAN/PRATİSYEN)
420 (265 UZMAN / 145 PRATİSYEN)
DOKTOR BAŞINA DÜŞEN KİŞİ SAYISI
624
YATAK BAŞINA DÜŞEN KİŞİ SAYISI
449
İLDE YAPILAN SOSYAL YARDIMLAR
  1. SYDV’NCA İLİMİZ GENELİNDE SON 16 YILDA 270 BİN İHTİYAÇ SAHİBİNE TOPLAM 46,7 MİLYON TL TUTARINDA SOSYAL YARDIM YAPILMIŞTIR.
  2. ASP İL MÜDÜRLÜĞÜ’NCE SON 11 YILDA ENGELLİ EVDE BAKIM HİZMETLERİ VE SOSYAL VE EKONOMİK DESTEK YARDIMI KAPSAMINDA TOPLAM 252,2 MİLYON TL YARDIM YAPILMIŞTIR.
IV. GENEL
İLDEKİ ÜNİVERSİTE / FAKÜLTE / Y.O. – ÖĞRENCİ SAYISI
YALOVA ÜNİVERSİTESİ BÜNYESİNDE TOPLAM 2 ENSTİTÜ (Sosyal Bilimler Enstitüsü ve Fen Bilimleri Enstitüsü), 5 FAKÜLTE (Mühendislik Fakültesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Hukuk Fakültesi, İlahiyat Fakültesi ve Sanat ve Tasarım Fakültesi) VE 4 MESLEK YÜKSEKOKULU (Yalova, Armutlu, Çınarcık ve Termal Meslek Yüksekokulları)–TOPLAM ÖĞRENCİ SAYISI: 14.749-AKADEMİK PERSONEL SAYISI: 525
ASKERİ BİRLİK VAR / YOK
VAR. ALTINOVA HAVA MEYDAN K’LIĞI VE KARAMÜRSELBEY EĞİTİM MERKEZİ K’LIĞI
BELLİ BAŞLI PROBLEMLER
  1. Yapımı devam eden Yalova-Çınarcık-Armutlu-Gemlik Karayolu Projesi’nin tamamen bitirilmesi gerekmektedir. Bu sayede bölgede turizm canlanacak ve ekonomik kalkınma hızlanacaktır.
  2. Tarım alanlarının imara açılması sorunu ülkemizde olduğu gibi ilimizde de çok önemli bir problemdir. Tarım yapılan toprakların amaç dışı kullanımı, tarım toprakları ve üzerinde yetişen bitkiler ile canlılar üzerinde olumsuz etkiler yaratmakta, hava, su ve toprak kalitesinin düşmesi ile çevre kirliliğine sebep olmaktadır.
  3. Göç ve hızlı nüfus artış hızına bağlı sosyal sorunlar ilimizde giderek büyüyen bir sorun olarak karşımıza çıkmaktadır. İlimizin yıllık nüfus artış hızı Türkiye ortalamasından çok yüksek düzeyde seyretmektedir.
  4. Yaşanabilir ve güvenilir kentleşememe sorunu da ilimiz açısından önemlidir. Arazi birim değerlerinin oldukça yüksek seyrettiği ve giderek arttığı ilimizde sektörün iyi yönetilmesi ve düzenlenmesi gerekliliği bulunmaktadır.
  5. Yoğun göç alan ilimiz, aynı zamanda yüzölçümü olarak Türkiye’nin en küçük ili olup, yaklaşık % 60’ı orman olduğundan, işsizliğin önlenmesi için katma değeri yüksek yatırımların yapılması ilimiz için önem arz etmektedir.
  6. Kentiçi ulaşımda sıkıntılar, (otopark, trafik sıkışıklığı vb.) ilimizde gün geçtikçe önem verilmesi gereken konuların başında gelmektedir. Kent merkezinde trafik sıkışıklığını önlemek amacıyla yeni projeler hayata geçirilmelidir. Bu konuda öncelikle bisiklet ulaşımı desteklenmeli ayrıca toplu ulaşım yaygınlaştırılmalıdır.
SON ZAMANLARDA GELİŞEN GÜNCEL KONULAR
  1. KÖRFEZ GEÇİŞ KÖPRÜSÜ (OSMANGAZİ KÖPRÜSÜ) PROJESİ (Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü Projesi) tam olarak hayata geçtiğinde Yalova’nın İstanbul, Kocaeli ve Bursa ile bölgesel olarak bütünleşmesine önemli katkılar sağlanacaktır. Toplam maliyeti 9 Milyar $ olan proje, dünyanın yap-işlet-devret modeliyle yapılan en büyük projesidir. 1.550 m. orta açıklığı ve toplam 2.682 m. uzunluğu ile köprü, Türkiye’nin en büyük, Dünyanın ise 4’ncü en büyük asma köprüsüdür. Körfez Geçişi Projesi ile kara ulaşımının yanı sıra bölge limanlarındaki ticaretin etkinliği de önemli ölçüde artacaktır. Bu nedenle Yalova, İstanbul, Kocaeli ve Bursa illerinin ortak planlama içerisinde olması son derece önem arz etmektedir. Proje tamamlandığında Yalova-Orhangazi-İznik bölgesi hem İstanbul’un hem de Türkiye’nin yeni turizm bölgelerinden birisi haline gelecektir. Proje sayesinde, Yalova İli’nin İstanbul, İzmir ve Bursa gibi büyük metropollere ulaşımı kolaylaşacak, ulaşılabilirliğin artmasıyla da ekonomik hayatta canlanma ve özellikle sanayi üretiminin artması sonucunda çevre illerden Yalova İli’ne doğru olan iç göç hızlanacak ve nüfusu artıracaktır. Osmangazi Köprüsü’nün açılması sonucu, ilimiz yatırımcılar için iyi bir alternatif haline gelmiş olup, bu durum yatırım stoğu ve kalkınma hızının artmasını sağlayacaktır.
  1. GEMİ VE YAT ÜRETİMİ SEKTÖRÜNDE toplam 12.497 kişi istihdam edilmektedir. Ülkemizin toplam gemi ve yat ihracatı içerisinde 2011 yılında %2,7 olan Yalova’nın payı, 2012 yılında %10,6’ya, 2015 yılında %21,7’ye, 2016 yılında ise %34’e yükselmiştir. 2018 yılı payı ise %26,9 seviyesindedir. 2018 yılında 266,2 Milyon $’lık gemi ve yat ihracatı gerçekleştirilmiştir.   
  2. YALOVA GEMİ İHTİSAS OSB Projesi’nin tahmini yatırım maliyeti 245.252.384 TL’dir. Arazi bedellerinin yüksek olması nedeniyle kamulaştırma çalışmaları devam etmektedir. Projenin tamamlanmasıyla ihracatın 200 Milyon $ artacağı ve 10.000 yeni istihdam sağlanacağı öngörülmektedir.
  3. YALOVA KALIP İMALÂTI İHTİSAS OSB Projesinde kamulaştırma çalışmaları devam etmektedir.
  4. TAŞIT ARAÇLARI YAN SANAYİ İHTİSAS OSB Projesi tam faaliyete geçtiğinde toplam satışların 500 Milyon $’a, toplam ihracatın 300 Milyon $’a, toplam istihdamın da 7.000 kişiye ulaşması öngörülmektedir.
  5. YALOVA KOMPOZİT VE KİMYA İHTİSAS ISLAH OSB (YALKİM) Projesi ile Tahmini yatırım maliyeti 223.700.000 TL’dir. Projenin tamamlanmasıyla ihracatın 200 Milyon $ artacağı ve 7.000 yeni istihdam sağlanacağı öngörülmektedir.
  6. KARBON ELYAF VE AKRİLİK ELYAF ÜRETİMİ ilimiz için önemlidir. Özel sektöre ait dünyanın tek çatı altındaki en büyük entegre akrilik elyaf üretim tesisi ilimizde bulunmakta olup, tesisin dünya pazar payı % 17’dir. Ayrıca, Dünyada Türkiye hariç sadece 8 noktada üretilmekte olan geleceğin hammaddesi karbon elyaf, yapılan AR-GE çalışmaları sonrasında ilimizde de üretilmektedir.
  7. Yalova genelinde 2018 yılı itibariyle 25.015 ton kivi üretimi gerçekleştirilmiştir. Bu miktar, Türkiye genelinde 58 bin ton olan kivi üretiminin %43,3’ünü oluşturmaktadır. Üretimin ekonomik değeri 120 Milyon TL’dir. Ayrıca ilimiz kivi meyvesinin muhafazası konusunda 80.000 ton soğuk hava depolama kapasitesine sahiptir ve bu konuda Türkiye’de lojistik bir merkez konumunda bulunmaktadır.
  8. Yalova’nın çilek üretim merkezi olan Sermayecik Köyü’nde bu yıl 528 ton çilek rekoltesine ulaşılmıştır. San Andreas cinsi çilekler İstanbul başta olmak üzere büyük kentlerdeki turistik işletmeler tarafından hasat öncesinde tarlada satın alınmıştır. Önümüzdeki yıl üretimin iki katına çıkarılması hedeflenmektedir.
  9. Termal turizm, geleneksel ve gün­lük turizm ile öne çıkan ilimizde toplam 189 km’yi bulan ve çeşitli tarihi, turistik ve doğal güzellikleri içinde taşıyan Yeşil-Mavi Yol Projesi ve diğer altyapı yatırımları ile doğa turizmi, kongre turizmi, sağlık tur­izmi, yaşlı turizmi, spor turizmi, kültür turizmi, yayla turizmi vb. birçok turizm alanında fırsatlar yatırımcıları beklemektedir. Kültür Turizm Bakanlığı’nca yapılan planlama çalışmalarında, 3.840’ı sağlık turizmi sektöründe olmak üzere 15.750 yatak kapasitesi artışının gerçekleşeceği ve 3.500 yeni istihdamın sağlanacağı öngörülmektedir.
  10. Türkiye’de ticari anlamda 1940’lı yıllarda başlayan süs bitkileri üretimi alanında ilk uygulamaların görüldüğü Yalova, bilgi ve tecrübe birikimi ve avantajlı konumu ile ülkemizde her zaman öne çıkmıştır. İlimiz 2.875 dekar alanda gerçekleştirdiği 162 Milyon adet çiçek üretimi ile bölgemizde ve Türkiye’de önemli bir konuma sahiptir. Süs bitkilerinin ilimizdeki üretiminin ekonomik değeri 400 Milyon TL’dir. Yapılan üretim sadece yurt içi pazarlarda tüketilmemekte, aynı zamanda ihracat yapılmaktadır. Ayrıca 46 adet firmadan oluşan özel sektör kuruluşunun 1.541 dekar alanda üretime geçmesi ve ayrıca 1.048 dekar alanda Yalova Çiçekçilik Tarıma Dayalı İhtisas OSB’nin tamamlanmasıyla üretim alanı anlamında süs bitkileri sektörü kapasitesini ikiye katlayacaktır.
  11. Yalova nüfusunun 2023 yılında 340.000’i aşması beklenmektedir. İlimizin yıllık ortalama nüfus artış hızı Türkiye ortalamasından daha yüksek bir düzeyde gerçekleşecektir. Cumhuriyetimizin 100. yaşını kutlayacağımız 2023 yılında ülke vizyonu olarak belirlenen 2 Trilyon $ GSYİH, 25.000 $ kişi başı gelir ve 500 Milyar $ ihracat hedefi için Yalova bugünkü rakamlarını en az 3,5 kat arttırmalıdır. Bu amaçla sürdürülebilir kalkınma modeli çerçevesinde Yalova, sanayide ileri teknolojiyi kullanmak, tarımsal üretimde süs bitkileri ve kivi gibi katma değeri yüksek ürünlere odaklanmak, Türkiye’de ticari ve lojistik merkez haline gelmek adına gerekli adımları atmaktadır.
  12. Türkiye’nin ilk Geofit Araştırma Merkezi ilimizde açılmıştır. Dünyanın ılıman iklim kuşağındaki en büyük, Türkiye’nin ise ilk ve tek Geofit Bahçesi Yalova’da hizmete girmiştir. 10 Milyon TL’nin üzerinde bir yatırımla hayata geçmiştir ve 20 bin m2 alana sahiptir. Merkezimiz ılıman iklim kuşağı geofit türlerinin birçoğunu içerisinde barındırmakta olup, dünyanın en önemli araştırma ve eğitim merkezlerinden birisi olacaktır. Geofit Araştırma Merkezini oluşturmak üzere, ülkemiz florasından bitki toplamaya 2000 yılında başlanmıştır. Günümüze kadar yaklaşık 1000 türe ait 100.000 adet geofit bitki örneği toplanmış ve merkezde muhafaza altına alınmıştır. Geofit Bahçesi, yerli araştırmacıların ve bilim adamlarının yanı sıra yabancı ülkelerden gelen bilim adamları ve araştırmacıların da ilgisini çekmektedir.
  13. Yalova, sahip olduğu doğal güzellikleri dikkate alındığında, sanayi konusunda seçici olmak zorundadır. Bu seçicilik de İl Çevre Düzeni Planı ve İl Stratejik Planı’nda ortaya konulmuştur. Bu planlara göre; İlimizde, katma değeri yüksek, yeni teknolojik gelişmelere imkân verecek, çevreye, tabiata ve insana zarar vermeyecek bacasız sanayilerin kurulabileceği hüküm altına alınmıştır.
  14. Önümüzdeki süreçte deniz, hava ve kara ulaşımında sahip olduğu çeşitlilik ve geleceğe yön veren Körfez Geçiş Köprüsü’nün (Osmangazi Köprüsü) hayata geçmesiyle Doğu Marmara’nın cazibe merkezi olan Yalovamız, sunduğu yaşam kalitesi ile ön plana çıkmaktadır.
 
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Resmi Gazete
  • Kullanım ve Gizlilik
Süleymanbey Mah. Cengiz Koçal Cad. No:46-2 / YALOVA
0 226 811 50 69
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız